söndag, augusti 10, 2008

Pill och Pull :---)


Idag började min dag som vanligt genom att jag läser mina bloggvänners bloggar...och jag började med Djupingen och mötte Margith....Margiths röst... och "saxade" något litet (det här skall ju vara en litteräääär blogg också, inte bara trams. Tips! läs Djupingen).

Inlägg i Skatans Blänk 2007-12-25:

Skatan:
Sagobok...hm....det kom mig osökt att tänka på att vi har haft en del projekt i den riktningen. Kommer Gudmodern (= Margith) ihåg när vi åkte bil till Skåne en gång och spånade vildsint om sagor (för vuxna). De skulle inte handla om Knoll och Tott, inte heller om Bill och Bull men.... jag kommer banne mig inte ihåg riktigt (gör du?) men är för finkänslig för att spåna vidare i dessa spår här på min kukturella blogg (Freudiansk felskrivning) Vi hade så kul att vi åkte västerut istället för österut i mörkret där vid avtagsvägen i Markaryd. Men vi kom fram till slut iallafall.

Gudmodern:
Tyvärr kan jag inte räkna mig till "Dom finskänsligas skara".Bilresan gick till Skåne, kolmörkt ute, vi-skittrötta, försökte hålla oss vakna genom att fundera över vilka böcker vi kunde skriva.Pga Gösta Knutsson, kunde vi inte skriva en sagobok (om mina katter) som hette BILL och BULL. Däremot slängde du ur dig, kunde boken heta PILL och PULL, en porrsaga för vuxna, du visste inte själv så rolig du var, så när du upptäckte vad du sagt blev det tvärnit, upp med bildörrarna och två vuxna medelålders damer ramlar ut i diket under hiskeliga vrålskratt.Ville bara berätta vilka litteraturvärden kan gå förlorade på våra resor!!
Upplagd av goran.bength kl 21:16 0 kommentarer

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Försvann min kommentar? Nåja, jag tyckte det var en intressant idé med boken så en läsare har du i alla fall!

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Medelålders kvinnor kan hitta på vad tok som helt. Va då medelålders föresten Kvinnor kan!!!! Kram