torsdag, augusti 21, 2008

Idag är det en tung dag....

Här ligger lilla StinaPinaFina och pinas och gråter så ömkligt... nyopererad som hon är. Natten har varit bra men nu.... hon gråter så hon hulkar fast hon fått smärtstillande "godis". Mannen och jag misstänker att det mest är tratten som gör henne så ynklig ... men så fort den tas bort är hon där och försöker slicka och böka. .. Inte har hon kissat heller... druckit och ätit idag, men inte kissat. Det är så jobbigt. Vår lilla baby är ledsen och vi kan inte göra ett piss, höll jag på att säga, sa jag ju...faktiskt.
StinaPinaFina har kastrerats. All expertis har gett oss rådet att göra den här operationen eftersom hon har det så "jobbigt" vid löp... och framförallt med skendräktighet. Så hon har hormonstormat så gott som hela tiden. Och inte skall hon ha några valpar heller. Men Skatan tycker att det känns lite egendomligt att operera en frisk hund så en gång har vi bokat tid och ... avbokat. Men i sommar har hon haft det så himla jobbigt med sin skendräktighet igen så nu.. ja nu är det gjort.

11 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Förstår att det känns jobbigt när man inte kan göra någonting men hundar brukar repa sig ganska fort. Du ska se att det blir ett bättre liv för henne sedan när hon slipper ha PMS hela tiden. Det minns man väl hur det var med dåligt humör och allt. Imorgon är en bättre dag. Kram till både dig och lilla hunden

Anonym sa...

Oh.....allt det du beskriver,går jag igenom just nu.....min äldsta hund Ripley,har samma problem som Stina Pina....djurdoktorn rekommenderade kastrering....jag har vägt och velat,fram och tillbaka.....ja,det känns inget vidare att operera en frisk hund....pratade med djurkliniken i förrgår och fick då en tid för op. den 10:e september......fast det känns motigt.....vore snällt av dej om du berättade lite för mej,hur det går för Stina hunden......hon såg lite ynklig ut på bilden,lilla stackaren........Ewan

Anonym sa...

Jag var också tveksam och velade fram och tillbaka som du gjorde men i november 2007 kastrerade vi Herr Hund. Jag ångrar det inte för en sekund! Först nu slipper vi ha en hund som parar sig med soffkuddar och annat.Dessutom åt han inte när löptikar var i farten och det var riktigt, riktigt besvärligt.
Herr Hund hämtade sig snabbt bortsett från tratten men det är ju ett mycket enklare ingrepp på hanar. Ett litet tips är att använda uppblåsbar krage eller hundbody i stället för den gräsliga tratten!

Kram och hälsa från Herr Hund och Miss E

Anonym sa...

Skogsnuvan! Det är redan bättre. StinaPinaFina har kissat ... och bajsat (tänk vad man kan skriva på bloggen, det är som om man fått en unge... då var man ju så där frispråkig om kiss och bajs när som helst).. och det bliiir ett bättre liv, helt säkert. Tack för all uppmuntran och kram...

Ewan! Jaa jag har tvekat... men är glad att jag tog steget. StinaPinaFina är redan mycket piggare, har slutat ömka sig själv för "tratten" som hon har så fort vi inte har full uppsikt (det går visst fort att slita upp stygnen, slicka sig därbak och sen på stygnene osv osv). Än så länge rör hon sig inte nämnvärt när hon har tratten på sig... men det kommer nog det med. Ätit och druckit... Så .. det blir nog bra för Ripley också skall du se. Kram!

Znogge! Stina fick en fin "allvädersrock" en gång...som var lika "läskig"som tratten. Men en body eller uppblåsbar krage? (finns såna i djuraffärer?)måste ju vara lättare att lära sig tåla en tratten tycker man ju. Kramar till er alla tre och speciellt från StinaPinaFina till Herr Hund och Miss E förstås.

Anonym sa...

Hejsan mamsen!
Nu var det längesen.
Du får krama henne från oss...nu kanske hon och coco kommer bättre överrens.

Karin

Anonym sa...

Hej gumman! Jaa vad jag har saknat er... har försökt ringa flera gånger... Kram från SkatanMamma

Anonym sa...

Men ojoj, stackars vovven! Inte kul att vara nyopererad, varken om man är hund eller människa. Det blir säkert bra när allt har läkt!

Anonym sa...

De brukar finns att köpa hos veterinärer men även via nätet! Om det blir aktuellt hos oss så ska jag försöka ha en uppblåsbar krage hemma i stället!
Kram!

Anonym sa...

Prudie! Det är redan mycket mycket bättre. Men man lider med StinaPinaFina att hon inte får hoppa och skutta som hon brukar...

Znogge! Tack snälla du för tipset. Skall genast höra mig för....

Kram på er båda! Är så glad att jag har hittat så många nya bloggvänner... och att mina "gamla" hänger med min ny-gamla blogg.

Anonym sa...

stackars lilla StinaPina!