torsdag, augusti 14, 2008

Elitist .... är Skatan en "smygelitist"


Läste ... (det var ett bra tag sedan) Bodil Malmstens Finistére-sida (blogg) och slås av hur mycket jag gillar henne... hennes reflektioner. Och, hur mycket jag retar mig på henne... hennes reflektioner (ibland). Och kommer på att det jag retar mig på, är ju det jag innerst inne själv tänker, men inte vill veta av, inte vill erkänna att jag tycker. Hon är modig. Skatan är feg. Som nedan citat (lösryckt ur sitt sammanhang, jag vet, men ändå:
"Även om varje tänkande människa - dvs ytterst få - vet att freedom´s just another word for nothing left to lose och inte ens det."
Det är de här mellanstreckenorden "- dvs ytterst få -" som Skatan retar sig på den här gången... och veeet att jag smyghållermedom.... FYY skäms!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Då kan vi ta varandra i hand. Jag säger inte heller alltid vad jag tycker pga feghet och pga att jag inte vill såra någon människa. Beundrar dom som i alla lägen kan säga rätt ut vad dom tänker och tycker (ibland vet man ju inte ens vad man tycker eller om man tycker något över huvud taget.

Anonym sa...

Jag har lärt mig att numera alltid rakt och tydligt säga vad jag tycker och det är en enorm lättnad. Mina arbetskamrater vet var de har mig och jag vet hyfsat var jag har mig själv. Men det har tagit några år att nå hit! Det kom inte av sig själv precis...

Kram!

Anonym sa...

Skogsnuvan och Znogge! Jag bööörjar bli bättre... ( vore väl sjutton...annars, i min mogna ålder) men...Jag kanske inte vill alltid, rädd för att såra.. och kanske innerst inne tycker att mina åsikter inte gagnar någon annan än mig själv...och ibland... om man tycker alldeles annorlunda är det liksom inte löönt... att bråka. Då lämnar jag (feg och lat). Kram!

Anonym sa...

..om det rör sig om nåogot väsentligt lämnar jag inte "walk over" nu för tiden, dvs mobbing eller skitsnack av den ena eller andra sorten. Då tycker Skatan...måste jag tillägga..

Anonym sa...

Det handlar ju alltid om en avvägning. Bara för jag är rak som person ger det mig ju ingen rätt att säga saker som sårar någon så då får man helt enkelt låta bli. Man måste ju alltid tänka på HUR man säger något!

Vissa saker känns det dessutom oviktigt att ha åsikter om och sådana strider struntar jag i att lägga kraft och energi på.
Kram!