onsdag, augusti 27, 2008

Allt skall kanske inte vara serverat... så att säga


Skatan gick förbi Halvar, en absolut bloggfavorit, som för övrigt inspirerade Skatan att börja blogga. Skatan gick inte förbi Halvar men hans fina skrivarstuga som stod där på tomten. Skatan är ingen stalker heter det visst men passerar ofta eftersom han bor nära Sonen. Och då kom jag att tänka på nåt. Innan den här skrivarstugan var klar så droppade Halvar inlägg var och varannan dag. Nu har det blivit lite glesare mellan gångerna och Skatan m fl går förgäves in varje morgon för att se om det är nåt nytt. Nåväl, som sagt, jag läser fortfarande Virginia Woolf och just nu håller hon föreläsningar för kvinnor om att skriva och vikten av "ett eget rum" för ändamålet. Skatan är inte så säker på att det är det rätta. Kanske inte med en gång iallafall. Tänk att sitta skönt tillbakalutad med rätt musik i lurarna och ...nu ska här produceras. Kan ju bli lite ... ja tlllrättalagt liksom... Detta om detta. Hoppas iallafall Halvar kommer igen snart med tätare frekvens mellan inläggen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha-ha, jag tänkte detsamma. Den där omtalade skrivarlyan...var den så bra egentligen?

Anonym sa...

lilla blå! Nej den var väl inte det... kanske...

Anonym sa...

Jag tror jag håller mig till mitt lilla skrivbord för där sitter man förbaskat bra;-)
Kram!

Anonym sa...

Znogge! Och jag vid mitt...eller vid köksbordet :--)