tisdag, september 02, 2008

... hur kul vi hade....


Det här Mamma Mia-klippet.... oj, det fick verkligen mina känslor i gungning. Och mina tankar och minnen.. .Så mycket roligt som Margith och jag haft genom åren... trots vår "höga ålder". Margith skulle fylla 60 i januari 2009 och Skatan är som sagt 62, långt gånget på det 63:e. Och vi kände ju inte ens varandra som unga utan vi hittade varandra som medelålders (40 år var väl jag ungefär). Och så denna påminnelse.... att jag inte har någon sådan vän längre. Ingen vän som är så där sorglöst ålderslöst tokig, ingen vän som jag kan vara så där himmelskt obekymrad med,som är som jag äär egentligen. Och jag frågar mig. Hur skall jag hitta tillbaka dit utan Margith?


"Den som kysser Glädjen i flykten,
hon lever i Evighetens soluppgpng." (Blake)


Jag skall börja så smått att berätta om en eller annan episod... att minnas helt enkelt och dela med mig av hur kuul vi hade de här åren, Margith och jag, bara vi två eller tillsammans med andra vänner... hur kul vi hade...



Bilden har tagits av lilla a (förstås) när vi var i Skagen en av gångerna...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skogsnuvan tycker att ni var ena häftiga brudar som verkligen såg ut som om ni kunde leva livet med skratt och glädje. Skagern har jag alltid velat se. Berätta om er. Det kan nog kännas bra. En vän är det viktigaste så jag förstår att du känner dig vilsen utan henne.

Anonym sa...

Oj - så glada och vackra ni är!

Anonym sa...

Skogsnuvan! Leva livet (markera texten..) http://www.youtube.com/watch?v=oMaVQa8IwzU... var vår paroll. Här står vi utanför den puben som vi besökte mest i Skagen som hade "antik" underhållning, se skylten utanför. Kommer inte ihåg vad vare sig puben eller sångfåglarna hette. Kram

Göran! Jaa... då lekte livet., Kram

Anonym sa...

Skogsnuvan! Ähh det gick inte att ta in LillBabs från youtube när hon sjöng Leva livet 1964 i Melodifestivalen.

Anonym sa...

Jo det går bra om man kopierar texten
http://www.youtube.com/watch?v=oMaVQa8IwzU
till addressfältet i webläsaren!

Göran Bength sa...

Margith och jag var på Restaurang Skansen/Fregatten senast vi var till Sakgen. Den ligger inte långt från Hamnen och hade levande musikunderhållning. Det var ett av de ställen ni gillade att gå till - men jag tror foto är taget på något annat ställe.