lördag, oktober 11, 2008

Damerna vill inte vara med på bild.... i bloggen...




Det är ett STORT fel med min dator... Hade alldeles nyss skrivit ett långt utförligt inlägg i "rubricerat ärende" så.... vips försvann alltihop. Så nu börjar jag från början igen...

Igår träffades Matlagningsgänget (inte hela, två fattas på bilden). De vill inte "vara med på bild" så man känner igen dem, tycker att bloggskriveri är en något suspekt syssla. Någon sa, jag förstår överhuvudtaget inte varför du håller på med så´nt där... Jag förklarade att alla bloggar ju inte är som Blondinbellas eller vad hon heter ... det finns ju precis hur mycket olika profiler som helst ... t ex Gudrun Schyman...Carl Bildt, Peter Englund, Znogge, Skogsnuvan, .... Halvar...lilla blå...osv osv i all oändlighet. Jag vill iallafall inte förekomma på internet. ... På skoj har jag googlat en del av deras namn och funnit dem... i helt andra sammanhang... på internet. Men att synas på bild är ju faktiskt en annan sak tycker också Skatan... så därav ryggtavlorna. Bara vi som känner varandra känner igen oss så att säga... Skatan förklarade iallafall att jag älskar min blogg, att skriva om stort och smått, att få kommentarer, att besöka andras bloggar, att lära sig saker, att skratta... etc etc...

Vi hade iallafall en jättetrevlig kväll med god mat: en fullkornsmacka med pepparrotsost och lite lime, tror jag, och skivade kokta rödbetor på till förrätt...mums...chicken à la king med ris till huvudrätt och så panacotta med rårörda hallon till efterrätt. Och så massor av vin förstås...Skatan fick två efterrätter (jag som skall hålla igen) och vi pratade om ditten och datten, politik, finanskris, boende, skvaller, kiss- och bajshumor, mera skvaller och hade så där uppsluppet kul som man har med gamla vänner...Vi pratade, skrattade, flamsade och Skatan sa bl a att hon numera inte har så mycket emot att kallas kärring. Jag ääär ju en. Men någon tyckte att dam var ett bättre ord ... men se daam, det är jag då rakt inte. Skatan är kärring...

Väl hemkommen i säng satte mina f-e ben igång att störa.Hade glömt att ta min medicin. Det var bara att gå upp och läsa lite, blogga lite... och vid halv fyra hade det lugnat ner sig och jag kunde krypa till kojs.... Jag fick i allafalll 5 timmars sömn.Och det är ju inte så illa...

Inga kommentarer: