fredag, juli 18, 2008

Man kan mycket väl hålla sig med nostalgi så länge man inte lever i det förflutna. Lionel Bari

Citatet i titeln har jag "knyckt" från en fantastisk blogg Bloggen
hittade jag hos en annan fantastik blogg och nu har jag båda dessa fantastiska bloggar bland mina favoriter.
Ovanstående bildpotpurri har jag ovanför dörren i Bad Ischl när jag sitter på toa och blickar uppåt...som ni förstår fortsätter jag lite på det här dass-temat som jag börjat på. En del av bilderna har jag själv målat, en del är kort ...men alla föreställer kejsarparet Frans Joseph och Elisabeth eller Sisi ...Hela staden Bad Ischl är nostalgi...och det kan vara skönt med nostalgi...bara (som sagt) "man inte lever i det förflutna"....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kungligheter hör hemma på dass. Det brukar min gamla mamma säga.

Anonym sa...

Nej att leva i nuet är väl så viktigt men samtidigt så kan väl tankarna få åka både hit och dit! På vårt utedass hade vi en tavla men dock inte på någon kunglig. Men man satt gott;-) Numera är det ombyggt till bod!

Anonym sa...

Skogsnuvan funderar: Skithus mitt i vintern är inte ett dugg kul och inte heller att torka sig med bladen ur en gammal "åhlen o holm"katalog.
Jag var nog 10 år innan vi fick toa inne. (Vårt gamla skafferi)Vilken lycka

Anonym sa...

Ja, det här med utedass är en känslig historia. Sonen med kompisar som kamperade i stugan en vecka för något år sedan ringde på dörren hos grannen i sta´n och ville låna nyckeln till vår lägenhet (vi var förstås ute och flaxade)...Grannen var en smula försiktig och ringde oss och hörde sig för om det var OK...vilket det naturligtvis var. Men summan av kardemumman var...vad skulle man göra hos oss ..jo gå på toaletten. Man hade "hållt sig" i det längsta för att slippa dasset men nu var förstoppningen nära så det här var lösningen..... på alla sätt. Så kan det va...