fredag, november 07, 2008

Veeet ni vad jag har gjort.....?






Jo... så här är det....Just nu läser jag (bl a) en mycket personligt biografi över Anaïs Nin - Maskerad - så naken, skriven av Elisabeth Barillé...

Anaïs Nin (också en av mina favoriter - dagböckerna, Venusdeltat(fniss)) har ju så fint tecknade mörka "vingar" som ögonbryn...

Så när man på salongen där jag fixar håret erbjöd permanent makeup kunde inte Skatan hålla sig (ordentligt influerad av Anaïs förstås, men jag har tänkt på det länge) ... Sagt och gjort, jag beställde tid ... och igår satt jag där, eller snarare låg. Damerna som lärde ut konsten kom från Tyskland och hade mycket ögonbryn och läppar och eyeliners. Skatan berättade att riktigt sååå där svarta ögonbryn ville jag inte ha och pekade istället på en blondin som just hade fixat sina... Nja, hon är ju blond sa dom... Och jag är gammal, sa jag. O´key, det blev en nyans mörkare... Och så satte de igång.

Oj oj oj... Det tog två timmar för att Skatan var så bråkig. Först gjorde det dj-ligt ont när nålarna trycktes och drogs över brynen... och se´n hade jag fullständigt glömt bort mina RESTLESS LEGS,

Så fort nålen sattes till huden for benen iväg helt okontrollerat... och jag trodde jag skulle krevera... Till slut fick den tyska experten Esther ta över och vips blev det färdigt...

Jag hade inte sagt något till Mannen så han.. nja, han blev liite överraskad men tyckte sedan att det blev snyggt... och färgen falnar efter 4-5 dagar med nästan hälften.

Det är aldrig för sent....

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till mannen som fått en ny och spännande kvinna i sitt liv ;-)

Kram

Anonym sa...

Foto här på bloggen? Jag vill se! Och, vad du är modig!
Stor kram!

Anonym sa...

Znogge! Jag skall framföra dina gratulationer till Mannen. Ja, spänning har han ju fått under vårt långa äktenskap... på deet kan han inte klaga. Kram!

Stensland! Kanske, så smååningom när färgen falnat liite mer... Stor kram själv!

Anonym sa...

Det låter bra! Äktenskap ska inte vara för tama ;-)
Kram!

Anonym sa...

Permanent make up? Finns det nån som fixar permanent stay up?

Anonym sa...

Znogge! Nej, att "sitta stilla i båten" är nog ingenting för oss, Mannen och mig. Kram!

Stora B! Jag skall höra mig för lite... googla och så´nt men ha inte för stora förhoppningar... Kramar! Och förresten ... permanent... hur skulle det se ut? ... och vara?

Anonym sa...

Skogsnuvan: Bild vill vi se!

Anonym sa...

Skogsnuvan! OK OK så smååååningom.. Kanske... Kram!