måndag, november 17, 2008

Rapport fran Bad Ischl och det sunkiga it-caféet....


Nu är vi alltsa framma i Bad Ischl se´n igar... och jag sitter igen pa det sunkiga it-caféet. Vi skaa verkligen fixa uppkoppligen hemifran pa ett eller annat sätt... sa jag atminstone slipper tobaksröken när jag bloggar. Mannen är i Halle i Tyskland, han for tidigt i morse...

Vyn ovan är tagen i maj eller juni och nu är det ju helt andra färger. StinaPinaFina kände igen sig... var lite försiktig när vi skulle in i skogen.. Hon lämnade den i somras efter att ha mer eller mindre blivit anfallen av tva cirkus-vakthundar.. Det var iiinte roligt. Men vi gick var runda... Och det ääär skönt att vara här nere.

I natt öste regnet ner men det har klarnat upp. Pa alptopparna ligger det snö men här nere i dalen är det cirka 8 grader varmt och skönt.

Vi hörs snart igen... kanske med lite färska fotografier....

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det nu riktigt skönt både två- och fyrbenta!

Kram

Anonym sa...

Ni kom iväg exakt i rättans tid. På söndagen föll det blötsnö hela dagen här hemma. Inget för Stina att vara ute i. Ha det jättebra.
Kram

Anonym sa...

Är du där nu igen? :) Ha det gott, hörru. Njut!

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Sunkigt cafe i ett annat land. Du flyger och far. Kommer du hem till jul? Ha det så skönt. Här snöar det och timmerbilarna halkar omkring på vägen. Fy sjutton.

Skatans tänk sa...

Znogge, Nickan, lilla blå,Skogsnuvan! Jag har det såå skönt och som ni ser kan jag skriva a med små ringar över igen... jag har skaffat kontantkort för internet...och slipper det sunkiga it-caféet. Men hittills har jag inte kommit in och kunnat göra några inlägg. Förstår inte vad det beror på. Mannen kan inte heller nå en av "sina" banker... Skumt med det löser sig säkert. Kramar på er alla!

Anonym sa...

Ha!
Lyckades hitta hit.
Det låter härligt där du är - förutom det sunkiga caféet - så skönt att du har sluppit det nu.
:-)

Skatans tänk sa...

Nina! Kul att du hittade hit... Jag tackar ocksü för ditt tips om antikvariat pa Halvars blogg. Vi hörs säkert i bloggarnas värld framöver. Kram!

Anonym sa...

Skatan.
Ja, jag är glad att jag lyckades, hittade en fungerande url till dig under "Halvars vänner", tycker mycket om det jag har sett - hittills - av din blogg.

Varsågod, det gjorde jag så gärna - vi bokmalar måste hålla ihop - !
:D
Kram...