fredag, augusti 22, 2008

Och det här mååååste jag bara citera....

Skatan läser fortfarande Virginia Woolfs dagboksblad och måste bara citera vad VW skriver den 4 juli 1926... om vad H.G.Wells (som bl a har skrivit Tidsmaskinen (1895), populär framtidsvision) sagt om


Marcel Proust.



".... Proust - vars bok är som British Museum. Man vet att det finns underbara intressanta saker där, men man går inte dit. En dag när det regnar kanske - då kommer jag att säga Himmel, vad ska jag ta mig för i eftermiddag? Och då ska jag läsa Proust lika gärna som att gå på British Museum."

Skatan har köpt På spaning efter den tid som flytt (3 delar av 7 tror jag)....börjat läsa... men se´n har det kommit annat, lättare, snabbare, emellan...och Skatan håller med VW , som också gillade H.G. Wells ord om Proust.... Är det inte bra, så säj?

Inga kommentarer: