lördag, augusti 09, 2008

Drömskt ....


Skatan steg upp och började läsa sina bloggvänner klockan 6...ungefär... efter att ha legat vaken en timme och tänkt på den dröm... ja kanske till och med en mardröm som jag vaknade från...

Dröm 1:
Jag har skrivit in mig på en självmordsklinik. De skall hjälpa mig att dö. Har bestämt mig. Är alldeles säker. Läkarundersökning, samtal, förberedelser...
Men ... så ångrar jag mig. Det går inte. Man får inte ångra sig.. Jag lyckas utverka "träff" med yttervälden, Mannen och en gammal granne (som jag inte egentligen inte träffar nuförtiden). Vi har upprörda samtal om orimligheten att inte få ångra sig...De lovar att"lobbya" för en ändring. Jag går in för att dö....

Dröm 2:
Kammar och borstar StinaPinaFina. All päls följer med i stora kakor. Slutligen är hon naken som en nakenhund. Känner maktlöshet.

Vaknar. VAKNA!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vännen, det är mycket liv och död i ditt liv nu, kanske är det inte så konstigt att du drömmer som du gör? Oro, sorg och livskraft stångas och har sig inom dig. Då kan man bli rätt manglad. Håll ut. Skickar en kram, nej flera.

Anonym sa...

När man drömmer sådana drömmar så är det en enorm lättnad att vakna och inse att man är där man hör hemma, just nu! Det har hänt mycket i ditt liv den senaste tiden och det avspeglar sig garanterat i drömmarna!
En kram från mig också!

Anonym sa...

Det där med att tappa hår när man kammar sig kommer nog av dina upplevelse med Magrittes sjukdom. Lite åt mardrömshållet verkar det vara men tur du vaknade Skogsnuvan

Anonym sa...

Tack för senast mamma!
Trevligt hade vi oh hann med mycket.
Kram Karin

Anonym sa...

Livsviljan segrar ändå i din dröm och så skönt att du har Mannen som kämpar för dig! Idag läste jag en dödsannons, en arbetskamrat som jag uppskattade mycket har gått bort. I annonsen finns en så fin dikt och jag hoppas att det är o.k. att jag citerar den.

Ever since you left the earthly life, I keep my eyes open for signs to see if you ended up in a good place. And ever since you left the earthly life, I keep your picture on the piano and my dreams are always open for you so come on over!

David Fridlund

Kram från Kristina

Anonym sa...

Bloggvänner! Tack för all er omtanke... Det är nog så att det ändå är mycket "under ytan" som dyker upp i drömmen, fast jag tycker att jag "lever" mina känslor och inte kan "förtränga" så mycket....Och dikten, Kristina, tack! den har jag redan kopierat och läst flera flera gånger...Precis så är det. Jag letar ständigt efter tecken...
Karin! Det var jätteroligt att ni tjejer kom upp...fast vädret ju kunde varit bättre. Men det är ju sån´t man inte, bland så mycket annat, rår över. Kramar till er alla!

Anonym sa...

Kom på att grannen som du inte längre träffar nog symboliserar Magritte. Ni var ju själsliga grannar.
Det omedvetna innehåller allt. Tack Freud!

Hälsningar till er båda från oss båda
Kristina