torsdag, augusti 07, 2008

Djupingen har hittat ett ... guldkorn....

Djupingen har i sin blogg lagt in nedan fynd som jag härmed har kopierat....

Det här inlägget skrev Margith 2008-05-27 i sin anteckningsbok. Det var tänkt som ett inlägg i Skatans tänk och Magrittes blänk men blev aldrig inlagt.

Från Magritte
Idag gick det så bra för mej på sjukhuset så Djupingen och jag på hemvägen tänkte "fira" med en "Grekisk sallad" på en uteservering.Det vi fick på tallriken skulle nog jag hellre ha kallat "dressinginlagd isbergssallad": 2 skivor tomat, 4 skivor gurka samt isbergssallad i minst 1.5 dl dressing som jag försökte hälla av men salladen var redan indränkt. Plus dock för goda svarta oliver samt fetaosten.

Måsen på bilden, landade vid bordet bredvid och skrek "Ro hit med en bärs - och det kvickt"

Ha en bra dag!Magritte (2008-05-27)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker bild och vilket fint minne även om salladen lämnade en del att önska. jag förstår att er vänskap var speciell!
Kram

Anonym sa...

skogsnuvan säger Fler fåglar och fler hälsningar. Du ser hon finns med er fortfarande på många vis.

Anonym sa...

Znogge! Ja, vår vänskap var speciell. Jag förstod inte hur speciell, förrän nu ... men jag hann tala om för henne med ord hur mycket jag tyckte om henne och hur mycket hon betydde för mig...Det är jag glad för.

Skogsnuvan! Ja det är väl så... Skatan måste vara öppen och läsa in ... och det gör jag...Ser tecken..