söndag, augusti 10, 2008

Invit...




Skogsnuvans drömfångare till Skatan får hjälpa mig när jag nu inviterar de "goda" drömmarna.

Jag citerar en dikt som Kristina lämnade i en kommentar (Drömsk..),en dikt som jag själv kunde ha skrivit... (..om jag nu kunde skriva poesi..) Känslan i den....

Ever since you left the earthly life,
I keep my eyes open for signs to see if you ended up in a good place.
And ever since you left the earthly life,
I keep your picture on the piano and my dreams are always open for you so come on over!

David Fridlund

(Skatan har försökt sig på en översättning. Förlåt David Fridlund! men så här tolkar Skatan den iallafall:)
Ända se´n du lämnade detta jordeliv,
håller jar ögonen öppna efter tecken på att du har kommit till ett bra ställe.
Och ända se´n du lämnade detta jordeliv,
har jag ditt foto på pianot
och mina drömmar är alltid öppna för dig så ...titta in, vetja !!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den översättningen behöver du inte skämmas för!

För övrigt har du en utmaning hos mig. Självklart helt frivilligt och i mån av tid och lust brukar jag alltid tillägga för jag vet att alla inte är så förtjusta i utmaningar.
Kram!

Anonym sa...

Skogsnuvan säger: Du får försöka ha lite tålamod. Precis en dag eller natt när du inte tänkt på det på ett tag kommer hon att ta kontakt.

Anonym sa...

precis så tänkte jag när jag skrev den där texten.
Min mamma tog sitt liv i Juni 1998 och det är det många av mina låtar har handlat om genom åren. Hon besökte ofta mina drömmar och det var oftast väldigt bra drömmar, men allteftersom åren gått träffar jag henne mer sällan. Jag har, eller hade ett foto av henne på pianot jämt och ville uppmuntra henne att hälsa på i drömmarna oftare eftersom jag saknade henne...

Tack för citatet, det är alltid kul
att snubbla över sådana saker.

Allt gott
/David Fridlund