torsdag, oktober 23, 2008

Så... nu har Skatan dragit på sig sina nya boots....



Skatan passar på när Mannen är på landet med StinaPinaFina. Så fort jag kom hem från sta´n där jag bytt eller rättare sagt lämnat tillbaka ett par fullständigt vansinniga byxor som Skatan köpte så där på impuls för några dagar sedan, så drog jag på mig mina nya boots för att gå in dom i lugn och ro här hemma. Mannen sa när jag kom hem med dom att det var väl ett onödigt köp... du kommer iallafall inte att kunna ha dom med din fotled... Och det verkade nästan inte så... efter att ha premiärgått med dom i Örebro var jag möööör, eller rättare sagt foten. Men skam den som ger sig. Dom skall bli som ett andra skinn på mig. Så det så.

Jag har ingen förträfflig brevbärare, som Halvar, utan får gå och hämta mina paket eller större försändelser själv på Hemköp och släpa hem dom. Idag var det De välvilliga av Jonathan Littell (Znogge! Inte viste jag att den var såååå tjock. Den är ju i Norén-klass) och så passade jag också på att köpa Anaîs Nin Maskerad - så naken av Elisabeth Barillé som jag fullständigt ramlade över. Men det dröjer nog ett tag innan Skatan kan ge sig i kast med de här böckerna. Just nu läser jag Joyce Carol Oates Dödgrävarens dotter och har lite kvar... fantastisk bok men jag återkommer om mitt utförliga omdöme när jag läst klart. Som sidolitteratur läser jag fortfarande Dagboksbladen av Virginia Woolf. Dagböcker är faktiskt lite "tradiga" att sträckläsa men oj så bra den är. Kan verkligen rekommenderas. Hon skriver om sitt liv för en så där 75 år sedan... och kommentarer och iaktagelser gör att man känner som om det kunde vara idag. Kanske inte helt förstås, vi har väl knappast soaréer och så´nt men hon är så levande och hon beskriver sin omgivning så ... så... ibland så elakt men träffande... ibland så ömsint och träffande. Ja, helt enkelt en författarinna av rang.... naturligtvis.

Nu skall jag passa på och gå och läsa en stund.... när de störande elementen (Mannen och StinaPinaFina) är ur vägen...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen slump att den går under arbetsnamnet "tegelstgenen" här hemma! I alla fall ska det bli spännande att höra vad du tycker och om du kommer att sluka den med blixtens hastighet!

Snygga skor förresten om det nu är den sorten!

Kram!

Anonym sa...

Znogge! Jag har svårt att tro att jag kan sluka den med blixtens hastighet... den seeer mastig ut.. Ja skorna är precis såna som på bilden... Och jag har just krängt av mig dom för den här dagen... Kommer att ta sin tid att "gå in dom" Kram!

Anonym sa...

Skogsnuvan tänker: Tycker lite synd om dig som ska gå i dom där skorna med dom där spetsiga tårna (för foten är ju inte spetsig åtminstone inte mina som mer liknar en pannkaka. Men det är sant som det är sagt: Vill man vara fin får man lida pin

Anonym sa...

Skogsnuvan! Men jag har så smala så smala fötter så ibland har jag svårt att hitta skor som sitter som de ska. Italienska (men stor storlek förstås) brukar för det mesta passa. Mannen måste alltid ha bredare läst... Jag lider mer pin för min ankel efter benbrottet... men har bestämt mig att nu... ska jag gå in dom här. Kram och trevlig helg!

Anonym sa...

These boots are made for walking ... hoppas skorna och du
blir sams!
önskar stora e