fredag, oktober 17, 2008

Apropå kommentarer....och Bengt Djupvik

Skatan glömmer aldrig en speciell kommentar.. Jag hade just startat min första blogg på blogdog.se. Den hette också Skatans Tänk ( som sedermera blev Skatans Tänk och Magrittes Blänk). I början var det ju vääääldigt lite kommentarer. Ingen "kände" mig ännu.... men så en dag hade en MAN kommenterat...

Bengt Djupvik

Glädjestrålande kastade jag mig på telefonen och ringde till Margith/Magritte. Jag har fått en kommentaaar ... på bloggen.... av en kaaarl...

Jaså vem var det då? Bengt Djupvik heter han, känner du nå´n som heter Bengt?

Det blev tyst länge ... länge i telefonen och se´n ....ett gapskratt... Skatan fattade absolut ingenting. Vad är det som är så himla kul. Är det du som låssas frågade jag. Neej men tänk efter...

Så här var det. Görans stuga i Våmhus ligger vid en vik av Orsasjön och den viken... heter Djupvik och Göran "Djupingen" heter Bength i efternamn och så blev det... Bengt Djupvik som alias....

Som vi skrattade.... jaa Margith och jag kunde verkligen skratta, alldeles hejdlöst och lössläppt...


När jag bläddrade i min gamla blogg hittade jag ett inlägg... som jag fastnade för. Det har inget med det här inlägget att göra men ... visar en tankfull Margith och hur mycket jag saknar henne... redan innan... (Blippa på markeringen så kommer ni dit) ... Upptäckte att man inte kommer till själva inlägget (den 1 april 2008) utan bara till själva sidan så bläddra neråt så kommer ni så småningom till 1 april 2008...
PS: Nuuuu kommer man till själva inlägget. Bengt Djupvik visade mig i en kommentar.... det rätta sättet. DS

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl det här inlägget du tänker på?

Anonym sa...

Så härligt med ett gottt skratt!
Kram!

Anonym sa...

Bengt Djupvik! Preciiis det inlägget tänker jag på. Och nu har jag ändrat... Tack och Kram!

Znogge! Det finns nästan inget härligare.Kram!