söndag, juni 22, 2008

Efter midsommar .... en hel lång sommar


Såå...nu är det den 22 juni, midsommar är passerat.... flera ljusa sommarnätter ligger framför oss...och se´n kommer mörkret i augusti...och då är det sammetsmörkt och varmt....och det är skönt att krypa in i...kräftkvällar, surströmming och vad det kan vara...
Flickorna, barnbarnet Ida med kompis Anna, har kommit och installerat sig, ätit lunch, badat i poolen och vinkat av chauffören, Svärson I. De laddar för fullt för Peace & Love i Borlänge och vi åker dit i morgon bitti. Skall bli skoj att gå på festivalen med sitt barnbarn....
Magritte satt ute i solen när jag ringde och talade med Djupingen och berättade att jag skulle komma imorgon. "Bra, bra" sa Magritte. Och idag hade hon sagt Göran också...det går långsamt framåt med talet...men framåt...
Titta så bra den här bloggen är. Vill ni hälsa på Djupingen eller Skogsnuvan eller nå´n annan av mina favoritbloggar är det bara att "klicka" på namnet här bredvid (till höger en bit ner) och ni är där....sen kan ni komma tillbaka till mig genom att backa.(blå "knapp" längst upp till vänster) Det äääär inte svårt. Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Är lite avundsjuk på dig som får gå på Peace and Love, själv är man en fattig student som dessutom är mitt i flytten. Kramar

Anonym sa...

Augusti ja, min månad! Den månad då det magiska höstsuset plötsligt finns i träden och något händer i luften... Samma sak varje år!