tisdag, november 04, 2008

Genom ett dimmigt landskap tur och retur....


Dimma i Stockholm när jag anlände cirka 10 minuter för sent. Signalfel eller nå´t.
Jag promenerade som vanligt från Centralen till Styrmansgatan. På vägen såg jag Kjell Olof Feldt (den gamle finansministern) ta ut pengar från den bankomat som jag själv snart skulle länsa...

När jag efter mitt healing-besök dansade Storgatan fram som en ny Skata ... vem möter jag där om inte L som Mannen och jag skall besöka på Björnö kommande helg. L och hennes man T är gamla vänner till oss som vi träffar alltför sällan för att både vi och dom flyger och far... och nu hade vi äntligen fått till en träff på deras lantställe helgen som kommer. Och så träffas vi nuuu... Naturligtvis gick vi på café och drack en kopp kaffe och började .... snacka.

Sedan var det dags för besök hos farsguuben som alltid är så glad och positiv och har något att berätta. Idag berättade han att han är så svag för kvinnor...("Kan du tänka dig det ...96 år.. kärleken har ingen ålder" ??) och att bli intervjuad av Titti Schoultz (eller vad hon nu heter)i programmet Rix Morronzoo var ju ett rent nöje... Det kunde ju ha varit Gert Fylking, sa jag..tur att det inte var han Fylking då... tyckte pappa.

På hemvägen fick vi göra ett 10 minuters stopp i Vagnhärad eftersom alla toaletter var sönder på tåget... för dom som "inte kunde hålla sig"... så 10 minuter för sent till ett dimmigt Nyköping blev det också.




SJ, SJ gamle vän, festligt att du lever än.
Men du ser rätt krasslig ut, snart hörs ditt sista tjut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så, det var i det programmet han blev intervjuad! Undrar om jag inte hörde en bit av det!
Kram!

Skatans tänk sa...

Znogge! Det blev faktiskt bara en kort snutt i TV. Däremot hela intervjun i radio och repris på sondagen... Titti hade fått i uppdrag att laga lunch på det äldreboende som pappa är på. Därav intervju´n. Kram!

Anonym sa...

Nej Kärlek blir man aldrig för gammal för!

Anonym sa...

Skogsnuvan säger. Låter spännande det där med healern. En av mina vänner är healer och spökjägare men jag har inte provat

Anonym sa...

Prudelutt! Nej jag tror detsamma. Kärleken kan slå till när som helst och träffa både ung och gammal. Kram!

Skogsnuvan! Det är ingen riktig healer jag går till. jag kallar honom bara för min healer eftersom han gör mig så "bra". Däremot skulle jag väldigt gärna gå till en riktig healer. Också. Är alltid pigg på att pröva nya saker. Kramar!