tisdag, juli 08, 2008

Min drömfångare....


Skatan har fått en drömfångare av Skogsnuvan en fantastik bloggvän i norr med magiska krafter. Magrittes drömfångare har beskrivits i minnesbloggen men nu skall jag berätta lite om min...som Skogsnuvan har beskrivit det.
"Som du kanske har förstått är en drömfångare inte bara en drömfångare utan måste göras för varje person speciellt. Den innehåller en hel del symboler. Helst ska jag ha fått delarna av någon. Det är så att jag har en kille som trots sin låga ålder alltid släpar hem pinnar som bävrarna gnagt. När han fiskar efter åar hittar han sådana. Dom blir då ramar till drömfångarna. Så är det ben från älg och dom har jag fått av brorsan. Fjädrar kommer från olika. I din drömfångare är det naturligtvis en skatfjäder som jag fått av en liten flicka på 4 år som kom in på jobbet med den en dag. Den svarta fjäderna kommer från en korp och den har jag fått av en farbror som är 85 år. Själva drömfångare är gjord av hundhår från en gråhund som heter Milla (hon du sett på bloggen som har 9 småvalpar just nu) Snäckorna kommer från min sjö. Det finns 3 sorters insjösnäckor här. Remmarna är från älgskinn som jag får av en kvinna som syr älgkläder. Spillet som blir över spar hon till mig så jag kan göra remmar av. Så du förstår att det är både människor och djur inblandade i den här och jag gör dom bara när jag känner mig harmonisk och på gott humör så att jag ska kunna överföra god energi till den som ska ha den.Hoppas att den ger dig god nattsömn och att du drömmer viktiga drömmar som kan ge dig ledning för livet. "
Bilden har jag tagit med min mobil så kvaliteten är inte den bästa...men ändå...kan ni se vilken fantastisk drömfångare som redan har gett mig god nattsömn (bättre...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hunden och fårets hår fångar de onda drömmarna.

Nätet fångar de goda.

Bävern gnagde pinnarna till ramen. En mörk och en ljus fjäder får drömmarna att flyga fritt.